Ekonomi

Migros, 2023 yılı için konsolide satış büyüme beklentisini yükseltti

Migros ( MGROS2023’ün ilk yarısındaki güçlü büyüme ivmesi sonucunda yüzde 80-85 olan 2023 yılı için konsolide satış büyümesi beklentisi yüzde 90’a kadar yukarı yönlü revize edildi.

Migros’tan yapılan açıklamaya göre, 2023 yılı için yüzde 7,0-7,5 olan konsolide FAVÖK marjı beklentisi, daha rekabetçi fiyatlar ve tüm kategorilerdeki indirimlerin brüt kârlılığa etkisi ile yüzde 6,5-7,0 olarak revize edildi.

Öte yandan ~365 olan 2023 yeni mağaza açılış hedefi ~450 mağazaya yükseltilmiştir.

Migros’un 2023 yılında yapacağı yatırımlar için ayırdığı kaynak artırılarak 2023 yılının tamamında ~4,0 milyar TL olan toplam yatırımlar ~6,0 milyar TL’ye çıkarıldı.

Migros, 2023 yılında ~10.000 yeni istihdam yaratmayı hedefliyor.

Açıklamada, 2023 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına ilişkin şu bilgiler verildi:

Operasyonel Gelişmeler

Migros, 2023 yılının ikinci çeyreğinde 127 mağaza açarak yılın ilk 6 ayında açtığı yeni mağaza sayısını 225’e çıkardı. Şirketin 30 Haziran 2023’teki prestijiyle birlikte toplam mağaza sayısı 3.100’e ulaştı. Şirket, mağaza açılış ivmesini Temmuz ayında 37 yeni mağaza açarak sürdürmüştür. Migros, 2023 yılının ilk yarısında 1,4 milyar TL’nin üzerinde yatırım yaparak fiziki ve online mağazacılıkta güçlü büyüme iradesini sürdürüyor.

Migros, online hizmet ağını genişleterek geçen yılın aynı döneminde 968 olan online hizmet verdiği mağaza sayısını 2023’ün ilk 6 ayında 1.028’e çıkardı. Migros Sanal Market, online hizmet ağını 81 ilde 851 mağazaya yükseltti Migros ise 81 ilde anında 473 mağazaya ulaştı. Macroonline ise 9 ilde 89 mağazada online alışveriş hizmeti verdi.

Migros’un yatırım yaptığı yeni iş kanalları ve yeni iştirakleri hizmet portföyünü genişletmeye devam etmiştir. Migros’un 2023 yılında hayata geçirdiği kozmetik mağazası formatı Mion, İstanbul ve Ankara’da hizmet verdiği mağaza sayısını 8’e çıkardı. Online yemek sipariş platformu Migros, yemek servis ağını 81’e çıkarırken, bulut mutfaklar servis ağı toplam 15 marka ile 25. Fintech alanında faaliyet gösteren şirketimizin iştiraki Moneypay, hizmet ağını genişleterek müşteri sayısını artırdı. Ayrıca en yeni iştirakimiz Migen Enerji 19 ilde 50 adet şarj istasyonu ile müşterilerine hizmet vermektedir. Bu iştiraklerin ve yeni iş kanallarının gelişimini 2023 yılının ikinci yarısında sürdürmesi planlanmaktadır.

Önceki dönemde hazır yemek üretimi ve satışı yapan CRC Danışmanlık ve Tertip Anonim Şirketi’nin ödenmiş sermayesini temsil eden %50 oranındaki hissenin Şirketimiz tarafından satın alınmasına karar verilmiştir. Bu yatırım, Migros’un online ve fiziki mağazalardaki hazır gıda satış kanallarını güçlendirecektir. Hisse devir işlemlerinin 15 Kasım 2023 tarihine kadar gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.

Finansal durum

Migros’un konsolide satışları 2023 yılının ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre %106 artarak 33,0 milyar TL’ye ulaştı. Yılın ilk 6 ayında satış gelirleri yıllık %113 artarak 60,1 milyar TL’yi aştı. Çevrimiçi ve fiziksel mağazalarda artan müşteri trafiği ve devam eden yeni mağaza açılışları ile rekabetçi fiyatlandırma stratejisi, satış büyümesinin ana itici güçleri oldu. Şirketin online satışlarının toplam satışlar (tütün ve alkol ürünleri hariç) içindeki payı geçen yıl %16,0’dan 2023’ün ilk yarısında %16,7’ye yükseldi.

Konsolide FAVÖK yılın ilk yarısında %66 artarak 3.959 milyon TL oldu. Öte yandan, yılın ilk 6 ayında FAVÖK marjı geçen yılın aynı dönemine göre Migros’un ürün alış fiyatındaki değişimleri tüketiciye yansıtmasının etkisiyle %8,4’ten %6,6’ya geriledi. müşterileri daha az.

Migros, güçlenen bilançosunun yanı sıra varlık satışlarının da katkısıyla 2023 yılının ikinci çeyreğinde 1.515 milyon TL net kâr elde etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort